0
 x 
Кошик порожній
Сервісний центрРемонти, запчастини, консультації
Великий склад
Власний імпорт товарів
Кращі ціни
Широкий асортимент

Ідентифікаційні коди обмеженої циркуляції призначені для ідентифікації та маркування товарів змінної величини, що продаються в роздрібній мережі (найчастіше це ваговий товар). Вони також можуть і навіть мають бути зчитані сканерами штрих-коду чи терміналами ТЗД при інвентаризації. 

А1 А2

В1 В2 В3 В4 В5 В6

С1 С2 С3 С4

Х

 

Штрих-код на такому товарі містить:

префікс, що вказує на те, що товар містить змінну величину;
інформацію про найменування товару;
значення змінної величини (вага, довжина);
Контрольна цифра.
Перші дві цифри або префікс 02 (для найбільш поширеного 13-символьного коду EAN), що позначають, що товар – ваговий, призначені для внутрішнього використання магазину. Такі номери використовуються для маркування штрих-кодом товарів змінної величини, які фасуються/нарізаються безпосередньо на підприємстві торгівлі та роздрібна ціна яких залежить від змінного параметра (наприклад, ваги чи довжини). Це можуть бути овочі, фрукти, м'ясні продукти, кондитерські чи будівельні вироби. Префікси 20-23 Асоціація "EAN Україна" у межах України надає товарам змінної величини, що однозначно ідентифікує їх як вагові товари. Наразі продукції понад 100 українських підприємств присвоєно префікси 20-23. Імпортні товари змінної величини, призначені для продажу в Україні, мають бути марковані дистриб'юторами (префіксами 20-23). Якщо товар до ввезення в Україну не був промаркований, йому присвоюється штрих-код із префіксом 24. Наступна друга група (шість цифр штрих-коду) містить інформацію про найменування товару та присвоюється асоціацією "EAN Україна". Третя група формується для кожного товару окремо і несе інформацію про змінну величину, вагу товару. Структура коду може змінюватись, тобто. інформація про найменування товару може утримуватися у чотирьох цифрах, наступна цифра вказує контрольний розряд змінної величини і чотири цифри позначають вагу товару. Таким чином, у товарах змінної величини, промаркованих кодом EAN – 13, неможливо одночасно вказати найменування товару, вагу товару та ціну товару. У магазинах за кодом товару викликається із програмного забезпечення його ціна та множиться на вагу, внаслідок чого обчислюється вартість вагового товару. Так само відбувається при зважуванні та друку на вагах з функцією друку етикеток зі штрих-кодом. RSS-14 - символіка скороченої розмірності “RSS-14 розширена” дозволяє поряд з ідентифікацією товару розмістити інформацію в штрих-коді про ціну, вагу, вид валюти, в якій зазначена ціна, та терміни придатності продукції. У такому коді може бути закодовано до 74 цифр або 41 літера. Виробник також може включати до штрих-коду інформацію про номер партії та пакувальника (П.І.Б.), що важливо при поверненні товару. Зменшуються розміри площі, необхідної для друку штрих-коду. Продавець або виробник може заощадити на розмірі етикетки. У багатьох країнах поширена практика торгівлі фруктами та овочами поштучно (чи навіть окремими частинами). Проблеми виникають з тим, що товар може бути зовні схожим, але мати різну ціну. При цьому продавцю важко на вигляд визначити найменування товару, а розташовується товар по сусідству один з одним. Нанести етикетку із звичайним штрих-кодом на фрукти та овочі невеликого розміру важко. Етикетка зі штрих-кодом RSS має невеликі розміри, але може містити великий обсяг інформації про найменування, термін придатності товару. Крім того, магазини можуть заощадити гроші та не роздруковувати тепер етикетку зі штрих-кодом на кожен продукт. Достатньо розташувати цінник на полиці. Потрібно лише подбати про те, щоб сканери в магазині могли читати дані штрих-коди. Ще однією сферою застосування кодів RSS є фармацевтична промисловість. Більше 10% всіх медпрепаратів, що виробляються, не можуть бути промарковані звичайним лінійним штрих-кодом. Штрих-код RSS –14 усічений або розширений вирішує цю проблему. Крім того, в такому штрих-коді може міститися інформація про номер партії, термін придатності. Таку інформацію бажано було б отримувати при зчитуванні штрих-коду, а не шукати її в комп'ютері. Нанести етикетку зі штрих-кодом на деяку продукцію, яка виробляється на наших промислових підприємствах, теж важко. Зацікавилася кодами RSS косметична та парфумерна промисловість. Губні помади, невеликі флакони парфумів можуть маркуватися штрих-кодом RSS, який займає площу на 40% менше, ніж звичайний матричний штрих-код. Можуть застосовуватися штрих-коди RSS та у логістиці. При транспортуванні вантажів велике значення має відстеження вантажу по всьому шляху прямування і можливість кодування якомога більше інформації. Наприклад, країни (фірми) відправника, країни (фірми) одержувача, розмір упаковки, номер партії та ін.