0
 x 
Кошик порожній
Сервісний центрРемонти, запчастини, консультації
Великий склад
Власний імпорт товарів
Кращі ціни
Широкий асортимент

У логістичних процесах об'єктом управління є і окрема одиниця товару, і вантажний пакет, що включає десятки, а то й тисячі окремих одиниць товару. При цьому окрема одиниця товару є основним предметом праці лише на завершальній стадії руху товару, тобто в магазині. На ранніх стадіях товар рухається переважно у вигляді вантажних пакетів. Відсутність однаковості та узгодженості в учасників логістичних процесів у питаннях кодування, маркування та ідентифікації цих пакетів суттєво уповільнює рух матеріального потоку, ускладнює управління ним на всіх етапах просування від постачальника до споживача. В умовах, коли в опті зосереджуються вантажі від багатьох постачальників, які застосовують різні, найчастіше несумісні системи ідентифікації вантажних пакетів, ефективна організація управління матеріальними потоками утруднена. У виробників втрати ефективності з'являються на стадії розподілу. Тому на всіх етапах варто використовувати звичайні сканери штрих-коду, безпровідні радіосканери, сканери з пам'яттю або, ще краще мобільні термінали збору даних у форматі смартфона або захищені термінали ТЗД для складу

Транспортники "не добирають" ефект у процесі перевезення, оптовики втрачають у процесі зберігання та сортування вантажів, роздрібна торгівля - у процесі виконання закупівельних операцій. З одного боку, перелічені втрати, з іншого — високий рівень розвитку комп'ютерної техніки та інформаційної технології, дозволили Міжнародній асоціації EAN розробити єдиний стандарт на маркування вантажних пакетів. Як свого часу введення стандарту на піддони, так і введення єдиного стандарту на маркування вантажних пакетів в змозі докорінно змінити системи вантажопереробки, різко підвищити ефективність логістичних процесів. Запропонований асоціацією EAN стандарт передбачає маркування вантажного пакета спеціальною етикеткою.

Штрих код в логистиці

Етикетка EAN для вантажного пакета може містити різноманітну інформацію. Однак її основне призначення — нести на собі машиночитаний код, що дозволяє ідентифікувати вантажну одиницю. Формується код відповідно до символіки UCC/EAN-128. Цей тип коду дозволяє об'єднати в одному штриховому коді інформацію про товар (тобто код UCC/EAN-128 товару, що міститься у вантажному пакеті), інформацію про терміни зберігання, а також інформацію, що дозволяє однозначно ідентифікувати цю вантажну одиницю. В іншій зоні етикетки розміщують дані про вантаж у формі цифр та букв, які можуть бути введені в комп'ютер вручну. Інформація, розміщена у третій зоні, визначається на розсуд вантажовідправника. Тут, наприклад, може розміщуватися повна чи скорочена назва фірми чи інші дані як цифр, малюнка чи тексту. Розміри стандартної етикетки 148 мм x 210 мм. Місце розташування етикетки на вантажному пакеті зображено малюнку. Для того, щоб у процесі вантажопереробки етикетка була постійно видно оператору, її наносять на всі чотири боки пакета. При цьому середина коду вантажного пакета (основна частина коду) повинна знаходитися на відстані 450 мм (+50 мм) від поверхні, що несе, на якій укладений вантажний пакет, наприклад, від поверхні полиці стелажу. Використання коду UCC/EAN-128 забезпечує ефективне керування та контроль за логістичними процесами не тільки за рахунок ідентифікації вантажних пакетів, але й за рахунок можливості застосування систем електронного обміну даними (EDI) на основі стандарту EANCOM.

Переваги, які забезпечує застосування штрих кодів UCC/EAN-128:

- забезпечується однозначна та проста ідентифікація піддону, багато в чому схожа з ідентифікацією споживчого пакування кодом UCC/EAN-128;

- серійний код транспортного пакування (UCC/ EAN-128) є своєрідним ключем, що забезпечує доступ до інформації, що зберігається на комп'ютері;

- етикетка, нанесена спочатку постачальником пакета, може використовуватися всіма без винятку учасниками ланцюга "виробник - споживач";

- Суттєво полегшується процес комунікації між партнерами;

- сканування штрихових кодів забезпечує швидке та правильне введення інформації;

- неодноразово знижується час обробки вантажів всіх етапах.

Які принтери використовуються для друку транспортниї етикеток:

Для друку транспортних етикеток зі штрих-кодом використовуються частіше офісні принтери етикеток. Наприклад, "Нова пошта" використовує розмір етикетки 100 мм Х 100 мм, тому партнери служби "Нова пошта" часто куплять широкі настільні термопринтери етикеток